İSTANBUL / MALTEPE - Maltepe Fen Lisesi

GELENEKSEL ANKARA GEZİSİ

Maltepe Fen Lisesi, 11. sınıf öğrencileri olarak, her sene yaptığımız gibi bu sene de Ankara

gezimizi düzenledik.

Gezimize 17 Ekim gününün ilk saatlerinde okulumuzun yakınındaki parkta toplanarak

hazırlandık ve yola çıktık. Molalarla birlikte sabah saatlerinde Ankara'ya vardık. Kahvaltıyı yaptıktan

sonra ülkemizin saygın üniversitelerinden olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ)'ni ziyaret ettik.

Eski mezunlarımızın da bulunduğu Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin iki öğrencisi bize üniversiteyi

tanıttı ve üniversite ile ilgili sunum yaptı. Orada yapılan projeler hakkında bilgi alındı.

Ardından Bilkent Üniversitesi'ne gittik. Orada da ODTÜ'deki gibi bilgilendirildik. Üniversiteyi

gezdikten sonra aklımızda biriken sorularımızın cevaplarını aldık.

Öğlen yemeğinin ardından Milli Mücadele'de önemli bir yeri olan 1.TBMM'yi ziyaret ettik.

Ulus Meydanına adını veren 1. TBMM tarihi hakkında önemli bilgiler edindik. Kurtuluş Savaşı sırasında

yıpranan birinci meclisin yerine kullanılmaya başlanan, inkılap meclisi niteliğinde olan 2.TBMM'yi de

ziyaret etmeyi unutmadık.

Cumhuriyetimizin temeli olan iki meclisi gezdikten sonra bu iki meclise de başkanlık etmiş

olan ülkemizin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün naaşının defnedildiği Anıtkabir'i ziyaret

ettik. Cumhuriyetimizin kurucusunu bir kez daha saygıyla ve minnetle andıktan sonra gezimizi

sonlandırmak üzere dönüş yoluna geçtik.

Yemek molalarıyla birlikte aynı günün sonuna doğru tekrar okulumuza döndük.

Geziden Kareler:

Özlem Altıntaş 11-C

Öncelikle yolculuğumuzdan itibaren her şey çok güzeldi. Ankara'ya vardığımızda güzel bir

kahvaltı ve ardından güzel bir şekilde ODTÜ ve Bilkent'i gezdik. Son olarak TBMM'yi ve Anıtkabir'i

ziyaret edip gezimizi sonlandırdık. Gerek rehber olsun, gerek ulaşım olsun güzel bir geziydi. Çok

bilgilendik, çok keyif aldık. Umarım bunun gibi daha birçok güzel gezilerde bir ve beraber oluruz.

Yiğit Kızıldere 11-D

Yeni yerleri gezip görmek her zaman güzeldir. Okulumuzun bu konuda bize destek olup,

teşvik etmesi güzel ve önemli bir şey. Bu gezi ilerideki üniversite seçimimiz için önem taşıyordu.

Ülkemizin önemli üniversitelerini; ODTÜ ve Bilkent'i ziyaret ettik. İki üniversitede de bizi çok iyi

ağırlayıp, bize üniversiteyi tanıttılar. Ayrıca 1.TBMM'yi ve 2.TBMM'yi de gezdik. Rehberimiz sayesinde

her iki yerin tarihi hakkında fikir sahibi olduk. Ardından Anıtkabir'de cumhuriyetimizin kurucusu Yüce

Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü ziyaret edip oradaki müzeler hakkında bilgi edindikten sonra

İstanbul'a dönüş yolculuğumuz başladı. Bolu'da ufak bir akşam yemeği molası verdikten sonra

İstanbul'a geri döndük.

Özetle; hem önemli şeyler öğrenebildiğimiz, hem de arkadaşlarımızla kaynaşma fırsatı

bulabildiğimiz eğlenceli ve öğretici bir geziydi.