1. Envisioning a Sustainable and Inclusive Future with AI
Proje Yürütücüsü: Tuğçe Bulut Boz
Türkçe Tanıtım:
“Envisioning a Sustainable and Inclusive Future with AI” projesi, yapay zekâ teknolojilerinin sürdürülebilirlik ve toplumsal kapsayıcılık alanlarında nasıl fayda sağlayabileceğine dair farkındalık geliştirmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında öğrenciler; çevresel, etik ve sosyal boyutlarıyla yapay zekâyı inceleyerek teknolojinin insanlık yararına nasıl kullanılabileceğini sorgulamakta, eleştirel düşünme ve dijital okuryazarlık becerilerini pekiştirmektedir.
Etkinlikler boyunca öğrenciler; ortak ülkelerle çevrim içi iş birlikleri yürütmekte, proje bazlı öğrenme yöntemleriyle çözüm odaklı yaklaşımlar geliştirmekte ve dijital araçlar yardımıyla etkileşimli ürünler ortaya koymaktadır. Bu proje, 21. yüzyıl bireylerinin sahip olması gereken sürdürülebilirlik bilinci ile yapay zekâ etiğine dair temel kazanımları bütünleştirerek, eğitimde yenilikçi bir vizyon sunmaktadır.
English Description:
“Envisioning a Sustainable and Inclusive Future with AI” aims to raise awareness about the ethical, environmental, and social implications of artificial intelligence while empowering students to become responsible digital citizens. Through an inquiry-based approach, students critically examine how AI technologies can support sustainability and inclusivity in society.
By collaborating with international peers, participating in digital workshops, and co-creating multimedia products, learners enhance their critical thinking, digital literacy, and global citizenship skills. The project encourages a future-oriented mindset rooted in ethical technology use and sustainable development goals.
---
2. MonoLingua: Learning Languages Through Games
Proje Yürütücüleri: Başak Akgün & Tuğçe Bulut Boz
Türkçe Tanıtım:
“MonoLingua” projesi, öğrencilerin yabancı dil öğrenimini oyunlaştırılmış dijital içeriklerle destekleyen yaratıcı bir öğrenme modelini temel almaktadır. Proje; dil öğrenimini eğlenceli, etkileşimli ve çok kültürlü bir ortama taşımayı hedeflemekte, öğrencilerin hem dört temel dil becerisini hem de kültürler arası farkındalıklarını geliştirmelerine olanak sunmaktadır.
Proje süresince öğrenciler, çevrim içi dil oyunları tasarlamakta, çok dilli etkinliklerde görev almakta ve Avrupa’nın farklı bölgelerinden akranlarıyla iş birliği yapmaktadır. Bu süreç, öğrenmenin kalıcılığını artırırken; iletişim, yaratıcılık ve problem çözme gibi temel becerileri de ön plana çıkarmaktadır.
English Description:
“MonoLingua” is an innovative eTwinning project that embraces game-based learning as a powerful tool in foreign language education. By integrating interactive activities and multilingual games, the project fosters language acquisition in an engaging and collaborative environment.
Students collaborate across countries to create digital games, exchange cultural insights, and enhance their communication skills. The project encourages both linguistic competence and intercultural understanding, while promoting learner motivation and creativity.
---
3. A Culinary Adventure Through Europe – Traditions and Customs in My Country
Proje Yürütücüsü: Tuğçe Bulut Boz
Türkçe Tanıtım:
“A Culinary Adventure Through Europe – Traditions and Customs in My Country” projesi, öğrencilerin Avrupa mutfağını ve kültürlerini keşfetmelerini sağlayan, kültürel çeşitliliği vurgulayan yenilikçi bir eğitim platformudur. Bu projede, her ülkenin kendine özgü yemek gelenekleri ve kutlamalarındaki benzerlikler ve farklılıklar ele alınmakta; öğrenciler, mutfak kültürleri aracılığıyla kültürel köprüler kurmaktadır.
Öğrenciler, proje kapsamında, hem kendi ülkelerinin hem de diğer katılımcı ülkelerin yemek kültürlerini tanıtan sunumlar yaparak; dijital içerikler oluşturmakta, geleneksel tarifler hazırlamakta ve etkileşimli tartışmalarla birbirlerinin kültürlerini keşfetmektedirler. Bu süreç, öğrencilerin kültürlerarası anlayışlarını geliştirirken, aynı zamanda yaratıcı yazma ve dil becerilerini de pekiştirmektedir.
English Description:
“A Culinary Adventure Through Europe – Traditions and Customs in My Country” is an innovative educational platform that enables students to explore European cuisines and cultures, highlighting both the similarities and differences in culinary traditions across the continent. Through this project, students build cultural bridges by engaging with traditional foods and festive customs.
Students create digital presentations, cook traditional dishes, and participate in interactive discussions, allowing them to explore the culinary cultures of both their own and participating countries. The project fosters intercultural understanding while enhancing students’ creative writing and language skills.
---
4. E-Castle Explorers: Tracing Historic Castles in the Digital Age
Proje Yürütücüsü: Ayşe Esin Efe
Türkçe Tanıtım:
“E-Castle Explorers” projesi, Avrupa'nın tarihî kalelerini dijital araçlarla keşfederek öğrencilerin tarihsel bilinç ve kültürel miras farkındalığı kazanmalarını amaçlamaktadır. Proje, öğrencilerin tarihî yapılarla ilgili araştırma yapmalarını, sanal turlar düzenlemelerini ve edindikleri bilgileri dijital içeriklere dönüştürerek sunmalarını teşvik etmektedir.
Bu süreçte öğrenciler hem geçmişle bağ kurmakta hem de dijital becerilerini geliştirerek 21. yüzyıl öğrenen profiline uygun şekilde kendilerini ifade etmektedir. E-Castle Explorers, tarih, kültür ve teknoloji alanlarını bütünleştirerek öğrencilerin yaratıcı, araştırmacı ve kültürel olarak donanımlı bireyler olmalarına katkı sağlar.
English Description:
“E-Castle Explorers” is a cross-disciplinary project that invites students to digitally explore Europe’s historic castles and uncover the stories behind their walls. Combining cultural heritage with modern technology, the project empowers students to conduct historical research and present their findings creatively.
By designing virtual tours, creating digital maps, and producing multimedia content, students build a bridge between past and present while developing digital fluency and historical awareness. The project promotes inquiry-based learning, intercultural dialogue, and appreciation for European heritage.